регіональні новини
Написати нам
08 Грудень, 20:00
“79% дівчат вступають на гуманітарні науки і лише 23% на інженерні”, – Гриневич

Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич вважає, що для забезпечення рівності прав жінок та чоловік необхідні зміни в освітній сфері – контенту підручників, ставлення вчителів до дітей, розвиток дружніх до батьківства середовищ у закладах освіти.

Вона сподівається, що з часом український парламент щонайменше на третину складатиметься з жінок.

Про це Міністр розповіла під час Другого Українського Жіночого Конгресу (УЖК)  7 грудня у Києві.

 

“Історичним витоком дискримінації щодо жінок на ринку праці є ті стереотипи, якими пронизана вся наша культура, а отже – і система освіти. На рівні освіти ми бачимо, наскільки різними є траєкторії, які обирають хлопці і дівчата вже під час вступу до закладів вищої освіти. Наприклад, дівчата становлять 79% тих, хто вступають на гуманітарні науки і мистецтво. Водночас їх лише 23% від абітурієнтів спеціальностей інженерного профілю та 32% – на будівництві та архітектурі”, – повідомила Лілія Гриневич.

Вона вважає, що це не випадковий збіг обставин. Тому що професійний вибір – результат соціалізації дитини. Стереотипи та гендерні розриви необхідно долати.

Міністр розповіла про зміни, що відбулися за останні 3 роки: відмінили поділ за статтю на уроках праці, впровадили  антидискримінаційну експертизу підручників, окремих програм та проектів, які стосуються забезпечення рівних прав в українських університетах.

 

“Інша проблема, що перебуває в стадії вирішення, – це стереотипи в підручниках. Ще буквально кілька років тому чоловіки як виконавці певних професій згадувалися у підручниках у 3 рази частіше, ніж жінки.  От уявіть собі тільки: в реальному світі і жінки, і чоловіки залучені до певних професій, а у підручниках чомусь спостерігалося чоловіче домінування”, – зазначила Гриневич.

Понад 90% професій, пов’язаних з фізичною працею, та 70% «розумових» професій на сторінках підручників «виконувалися» чоловіками. Це і є гендерні стереотипи в дії. Антидискримінаційна експертиза підручників, що була започаткована 2016-го, почала вирівнювати зазначений дисбаланс, як і інші стереотипні меседжі.

Схожі новини