Завод, який мав стати ключовим елементом вирішення «сміттєвої проблеми» Львова, готовий на 75–80%, але дедлайн його введення в експлуатацію — жовтень 2025 року — вже під питанням.
7 серпня Львівська міська рада звернулася до прем’єр-міністра Польщі Дональда Туска, закликавши вплинути на підрядника. Мер Андрій Садовий назвав Control Process «найскладнішим підрядником за весь час». Депутати звинувачують компанію у зриві термінів, але у Control Process заявляють протилежне.
Підрядник стверджує, що роботи зупинилися через невиконані обов’язки Львова — від під’єднання електрики до будівництва доріг і каналізації. Без цього запустити обладнання неможливо.
У липні арбітраж FIDIC ухвалив рішення не на користь міста: Львів має виконати дев’ять ключових пунктів, сплатити нараховані відсотки з 2021 року, покрити половину витрат на арбітраж та не допускати нових порушень договору.
Для Львова це питання не лише іміджу, а й екологічної безпеки. Грибовицьке сміттєзвалище, закрите у 2016 році після трагедії, роками було одним із найбільших забруднювачів регіону. Новий завод мав би переробляти 250 тисяч тонн відходів на рік, виробляючи RDF-паливо та значно зменшуючи навантаження на довкілля.
Чи встигне Львів збудувати завод до дедлайну — тепер залежить не лише від підрядника, а й від того, чи виконає місто вимоги арбітражу.
Нагадаємо, у програмі “Помануфактуримо” депутат Львівської міської ради, ініціатор звернення, Назарій Бербека поділився, що вони регулярно проводили зустрічі з польською стороною і для них було подивом те, що вони побачили цього тижня – це коли фактично все обладнання вже на об’єкті, коли всі роботи підходять до завершення, але монтаж не відбувається, темпи сповільнюються, і це все напередодні завершення контракту.