«Для дітей такого віку гра – не забаганка, а потреба»: психологиня про шкільне навчання з 5 років | Львівська мануфактура новин
Підтримати проект
регіональні новини
«Для дітей такого віку гра – не забаганка, а потреба»: психологиня про шкільне навчання з 5 років
19 Листопада, 10:59
logo-black

«Для дітей такого віку гра – не забаганка, а потреба»: психологиня про шкільне навчання з 5 років

Тимчасовий очільник Міністерства освіти України Сергій Шкарлет під час обговорення організації 12-річної школи озвучив ідею щодо початку навчання дітей з 5 років. Він зазначив, що у світі сьогодні багато країн розпочинають навчання школярів з такого віку, зокрема, США, Велика Британія, Нідерланди. До обговорення цього питання долучилися дитячі психологи, педагоги та політики.

«Сподіваюся на плідне обговорення. Процес опрацювання пропозицій навряд чи буде швидким, але точно не буде одностороннім. Адже головний пріоритет міністерства – інтереси дітей», – сказав Шкарлет.

Яким міністр бачить навчання дітей з 5 років в школі, він написав у своєму Telegram.

«Погоджуюсь, що діти в 5-річному віці й діти у 6 років мають абсолютно різні рівні психофізичного розвитку, і дійсно, в організації освітнього процесу  мають бути також зовсім різні підходи. Не йдеться про те, що діти в 5 років мають сісти за парти на 35 хвилин уроку. Натомість обговорюються нові форми здобуття знань та набуття компетентностей із подальшою зміною державних освітніх стандартів і програм»,зазначив Шкарлет.

Початок навчання дітей у школі з такого віку – це погано, якщо мова йде про звичайний навчальний заклад. Якщо перший клас стане передшкільним етапом з іграми та пізнавальними заняттями – тоді так, пояснює LMN дитяча психологиня, кандидатка педагогічних наук Наталія Сиротич.

«Провідна діяльність 5-річок – ігрова. Для них гра – не забаганка, а потреба, спосіб навчитися жити. Так вони вчаться повноцінному спілкуванню з однолітками, у них інтенсивно розвиваються всі психічні процеси, формуються нові мотиви й потреби. Але головне, що саме у грі дитина вчиться підпорядковувати своє «хочу» правилам. Вона готується до «потрібно», знайомиться з цим поняттям. І успішно балансує між «хочу» і «потрібно» у майбутньому. Тому перший клас для 5-річок має стати часом ігор, спілкування без шкільного оцінювання, – каже Наталія Сиротич. – У такому випадку нам потрібно нарешті перемалювати знайому картинку школи. Додати нових елементів, нових кольорів і дуже багато чого витерти ластиком назавжди. Це непросто, але можливо, якщо це робитимуть люди, які працюють з дітьми, а не тільки знають і вчать, як з ними працювати. 5 років – це передшкілля, але ніяк не школа. Тому або не 5 років, або інша школа».

Також психологиня додає, що для дітей такого віку є дуже важливим та потрібним денний сон.

«Про нього багато дискутують, але брак сну дитини (і нічного на сьогодні, на жаль, також) веде до багатьох поведінкових проблем, до того, що дитині складно керувати своїми емоціями, розслабитися, сконцентруватися, – пояснює  фахівець. – В обідню пору малюки мають отримувати, якщо не повноцінний сон, то хоча б відпочинок і час полежати, а не сидіти, навантажуючи хребет».

Фото: з відкритих інтернет-джерел

Відео