«Якщо хтось думає, що у нас з легкістю можна перейняти чийсь закордонний досвід і ввести у себе, то на жаль, ні, Розумію, що багато новацій, які пропонують закордонні системи освіти для України, є поки що затратними, але варто починати рух у цьому напрямку. Наприклад, нам поки рано скористатися системою Вілла, повністю відмовитись щоденників та перейти на електронний варіант оцінювання, коли учні не знають, яка оцінка в мого сусіда по парті. Це коштовно. Але ми можемо заставити дітей мислити. І якщо це стосується домашніх завдань дати, припустимо, до 10 хвилин, творчо підходити до виконань. Фінська школа передбачає відвідини дітей босими. Це дозволяє відмовитись від прибиральниць та є доброю профілактикою багатьох захворювань. Але теплі підлоги для українських шкіл – це знову ж таки дороге задоволення. Діти у фінських школах можуть перебувати під час уроків, в будь-якому положенні сидіти на підлогах та спеціальних надувних мішках. Головне, щоб виконували свої завдання. Щоб однаково донести дітям матеріал на уроках у великих класах, у них є спеціальна професія помічника, який працює з тими, хто не справляється із завданнями, – розповідає Грабовський. – У нас діє синдром «двійочника», – насправці двійочники не бояться помилятися, вони рухаються далі і керують нашою державою, а от відмінники бояться помилок. Чого вчить фінська система – ти можеш помилятися, але помиляючись, ти навчаєшся і рухаєшся далі».