Е-квиток у Львові: коли дочекаємось і яким він буде | Львівська мануфактура новин
Підтримати проект
регіональні новини
Е-квиток у Львові: коли дочекаємось і яким він буде
02 Жовтня, 12:50

Е-квиток у Львові: коли дочекаємось і яким він буде

Юлія Степанюк

У Львівській міській раді поділились досягненнями у впровадженні е-квитка.

Кажуть, що проект трохи затримався, бо банк-кредитор надто довго обирав третю сторону договору. Ту, яка буде контролювати процес.
І хоча у жовтні планують оголосити тендер на закупівлю АСОП (автоматизована система оплати проїзду), цього року запровадити її не встигнуть.

“ЄБРР призначав нам консультанта на 11 місяців довше, ніж ми розраховували. Тому наші сподівання на те, що система оплати запрацює вже цього року, виявились хибними”, – пояснив Роман Познанський.

Цікаво, що нову дороговартісну апаратуру хотіли б встановлювати лише у нових трамваях, тролейбусах та автобусах.
Тож тих перевізників, які досі використовують старі жовті маршрутки, заохочуватимуть оновлювати автопарки. І саме тим, хто матиме нові машини, віддаватимуть перевагу на конкурсах маршрутів.
Хоча саму систему встановлять у всіх без винятку транспортних засобах.

«ЛеоКарт» буде трьох видів: іменна, звичайна та туристична. Орієнтовна вартість звичайної картки – 25 гривень, а іменної – близько 40 гривень. Е-квиток буде у вигляді звичайної пластикової картки, тож без проблем поміститься у ваш гаманець чи портмоне.

Як все працюватиме?

Електронний квиток працюватиме за принципом Account Based. Тобто користувачі матимуть можливість розрахуватись банківською карткою, смартфоном або розумним годинником. Картка потрібна лише для того, щоб ідентифікувати користувача транспорту, а дані будуть автоматично зберігатись, синхронізуватись та оновлюватись на сервері.
Виготовлення е-квитка займатиме не більше 10 хвилин, а поповнювати баланс можна буде як через термінал у банку, так і через мобільний додаток.

Виготовлення е-квитка займатиме не більше 10 хвилин, а поповнювати баланс можна буде як через термінал у банку, так і через мобільний додаток.

“Ми плануємо повну автоматизацію оплати за проїзд – у Львові не буде жодних кондукторів. Система, яку ми хочемо запровадити, передбачатиме зберігання всієї інформації не на картці, а на віддаленому сервері”, – пояснив Сергій Журбенко.

Також, діятимуть абонементи для мешканців міста. Це дозволить користуватися транспортом безлімітно протягом місяця, шести місяців або всього року. Звісно, разова поїздка залишається. Вона матиме часові обмеження – 60-70 хвилин з можливістю пересідати у різний транспорт.

“Окрім цього передбачаємо так званий тариф агрегації, де система буде автоматично вираховувати те, що більш вигідно для пасажира і, наприклад, після 3 поїздки на добу, кожна наступна буде безкоштовною “, – зауважив Сергій Журбенко.

До квітня триватимуть тендерні процедури, потім визначать, яка саме компанія впроваджуватиме е-квиток у місті. Упродовж 12-18 місяців відбуватиметься попереднє тестування обладнання, виготовлення, монтаж, тестування в роботі та розширення функціоналу.
За прогнозами чиновників, у 2020 році «ЛеоКарт» вже буде у стабільному користуванні.

Додамо, назву електронного квитка «ЛеоКарт» вже офіційно зареєстрували. А обрали її самі львів’яни через соціологічне опитування.

Нагадаємо, ще 17 листопада 2016 року у Львові підписали угоду про кредитне фінансування впровадження е-квитка на 10 млн євро.

Відео