Львівські магістралі під загрозою: місто ремонтуватиме дороги у борг, аби не втратити їх назавжди | Львівська мануфактура новин
Львівські магістралі під загрозою: місто ремонтуватиме дороги у борг, аби не втратити їх назавжди
29 Серпня, 17:03

Львівські магістралі під загрозою: місто ремонтуватиме дороги у борг, аби не втратити їх назавжди

У Львові планують відремонтувати критично важливі вулиці — Стрийську, Городоцьку та Героїв УПА. Роботи проведуть уже цього року, але без грошей із міського бюджету: підрядники мають виконати ремонт у борг, а оплату обіцяють лише через два роки. Такий нестандартний крок пояснюють загрозою повного руйнування доріг, які щодня витримують десятки тисяч авто.

У міськраді пояснюють: із початком повномасштабної війни капітальні ремонти у Львові призупинили, адже пріоритетом стали фінансування армії та допомога ветеранам. Лише окремі роботи продовжували на об’єктах, де ремонти стартували ще до 2022 року.

«Ми бачимо, що дороги, відновлені 10–15 років тому, починають руйнуватися. Якщо зараз не відремонтувати верхній шар, за два роки доведеться повністю міняти полотно. А це в рази дорожче», — пояснює перший заступник міського голови Львова Андрій Москаленко.

Йдеться про три магістралі:

  • вул. Стрийська (від УКУ до межі міста з обох боків) — 10,8 км;

  • вул. Городоцька (від вул. Виговського до Скнилівського моста) — 2 км;

  • вул. Героїв УПА (від вул. Залізняка до вул. Бандери) — 1,4 км.

Щодня цими відрізками курсують понад 40 тис. авто по Стрийській та понад 13 тис. по Городоцькій. Скарги на Героїв УПА мешканці та водії надсилають чи не щотижня.

Ремонт 11 км на Стрийській коштуватиме близько 130 млн грн, що майже вдвічі дешевше за капремонт.

«Ми чесно кажемо підрядникам: під час війни грошей не буде. Але якщо вони готові виконати роботи за власний кошт, після війни місто з ними розрахується», — заявив міський голова Львова Андрій Садовий.

У 2025 році Львівська міськрада ухвалила нову програму ремонту вуличної мережі на 2025–2030 роки. Вона дозволяє мешканцям та бізнесу ініціювати відновлення конкретних вулиць, співфінансуючи щонайменше 30% вартості робіт.

Відео