регіональні новини
Написати нам
Львівські підприємці розповіли про нові правила гри на бізнес-ринку
19 Травня, 18:08

Львівські підприємці розповіли про нові правила гри на бізнес-ринку

Весняна ситуація із зупинкою бізнесу показала усім підприємцям, як варто працювати вже сьогодні. Про доходи, нові правила гри на бізнес-ринку, виживання в умовах економічного ступору – Galnet розповіли власники маленьких структур та масштабні гравці у галузі торговельної нерухомості.

Поставити усе «на стоп» два місяці тому – сьогодні означає продукувати ідеї та втілювати ті підходи, які зможуть підняти усе практично з нульового рівня. Попри невтішні цифри станом на травень, економісти дають дуже оптимістичні прогнози: падіння економіки в 2020 році може спровокувати її різке зростання у 2021 році.

«Ситуація, в якій зараз опинився світовий та український бізнес є фактично унікальною. Ми ще жодного разу не стояли перед викликами, які тепер маємо подолати. Тому я не вірю у жодні прогнози щодо туризму, рівня купівельної спроможності населення, споживчих настроїв. Зараз всі – від самозайнятих осіб до міжнародних корпорацій – розгублені. Компанії переписують плани розвитку, підраховують збитки та прогнозують надходження. Не потрібно думати, що хтось знає більше за вас, бо це об’єктивно не так. Варто відмовитись від застарілих підходів, аналізувати поточний стан речей і генерувати нові ідеї, короткострокові стратегії та підходи, – каже Роксолана Пиртко, керуюча менеджерка СТРЦ «SPARTAK» та ТЦ «Роксолана».

98147165_1533070766860041_6044067618917187584_n

Вона називає втрати, які відчув бізнес через карантин: мінус 50% відвідуваності торгових центрів, мінус 30% товарообігу магазинів та плюс 10% до рівня вакантності.

«Хорошого мало, проте бачимо позитивну динаміку: виходять на зв’язок потенційні клієнти, проводяться огляди приміщень, відвідуваність торгових центрів поступово, проте зростає. Мій рецепт – тримати руку на пульсі. На сьогодні всі операційні рішення у компаніях, які керують нерухомістю, проходять через мене. Я погоджую всі питання: від закупівлі дезінфекторів до стратегії подолання наслідків впровадження карантинних заходів. Такий підхід забирає багато особистого часу, проте зараз це необхідність. Вирішувати усе потрібно блискавично швидко, щоб випередити конкурентів, застосувати нестандартні підходи та підтримати креативні ідеї», – додає Роксолана Пиртко.

Купівельна спроможність населення однозначно нижча, аніж раніше. Якщо провести паралелі із аналогічним періодом минулого року, закономірно, що продуктові магазини та аптеки збільшили свій товарообіг, решта груп – понизило свою планку на 30%. Коли споживач буде готовий вільно розпоряджатись власними фінансами не лише на речі першої необхідності – покаже час. Зараз чітко видно лише те, що стоїть завдання не втримати клієнта, як це було раніше, а запропонувати йому мегавигідну пропозицію, аби привернути увагу та підсилити інтерес. Онлайн торгівля зросла за час карантину, люди цікавляться тим, що є на ринку і відслідковують вигідні пропозиції. Та все ж звичка «помацати та приміряти» ніде не зникла, тому торгові майданчики починають працювати у звичному режимі.

98038779_3093154974084227_159929867545083904_n

«Відділ маркетингу працював дистанційно впродовж усього карантину. Завдяки тісній комунікації з аудиторією, нам вдалось повернути клієнтів до відвідин торгових галерей: ми фіксуємо хорошу прохідність покупців з першого дня послаблення обмежень. Звісно, ще рано говорити про докарантинні цифри, позаяк фудкорт, кінотеатр та спортивний клуб не відновили свою роботу. Напередодні відкриття магазинів одягу, ми провели повну дезінфекцію приміщень, розмістили стильні нагадування про необхідність дотримання  дистанції та вхід у масках.  Звісно ж, ми повністю відклали свою стратегію просування і всі плани, адже залишились без можливостей реалізації будь-яких івентів щонайменше на найближчі два місяці. Відтак, робимо більшу ставку на якісний і цікавий онлайн-контент, забезпечення комфорту, спокою і чистоти у приміщеннях, співпрацю з орендарями», – зазначила Тетяна Альховська, керівниця відділу маркетингу СТРЦ «SPARTAK» та ТЦ «Роксолана».

Після введення в Україні карантину та обмежень для магазинів, мережа «Антошка» була змушена закрити доступ до частини товару офлайнових точок продажів: іграшок, меблів, одягу та взуття. Так само були закриті всі наші 14 перукарень. У 30 магазинах продавались лише товари першої необхідності: дитяче харчування і засоби особистої гігієни – всього близько 20-25% від загального асортименту.

«Загалом продажі магазинів під час карантину просіли в 5-10 і більше разів. Звичайно, у цей час сильно зросло навантаження на співробітників онлайн-каналу: ми збільшили штат колл-центру за рахунок незадіяного персоналу магазинів. Також залучили колег із хед-офісу – переважно співробітників комерційного департаменту. Важливо пам’ятати, що криза закінчиться, а всім нам – конкурентам, постачальникам і партнерам по оренді – доведеться далі жити і працювати разом. Щодо трафіку, то за останній тиждень ми бачимо значне скорочення порівняно з 2019 роком – середній показник по мережі – мінус 50%. Якщо порівнювати його з останнім тижнем карантину, то він виріс майже в 2-3 рази. Моментальний сплеск ми відчули 11 травня: наші клієнти скучили за нами не менш, ніж ми за ними. Сподіваємось, «Антошка» збереже таку прихильність серед клієнтів та зможе і далі наддавати їм потрібні послуги,  як і останні 22 роки», – розповідає Іван Чівкін, директор з операцій та розвитку мережі «Антошка».

Безпечний шопінг на етапі послаблення карантину – це не лише маска чи дистанція, це, у першу чергу, – довіра до торговельних мереж та окремих ритейлів, доводить Юлія  Кондратенко, директорка мережі магазинів «Akvarel» у Львові.

«Звичайно, що криза (ситуація з пандемією) торкнулася кожного громадянина в країні, а бізнесу – тим паче. Для повернення у минулий режим та темп продажів  потрібно буде хоча б декілька місяців. Приємно зауважити, що держава наполягала і рекомендувала в такі непрості часи підтримувати одне одного, не обкладати податками платників, анулювати оренди за торгові та житлові площі. Наш орендодавець дійсно дослухався до цього та був абсолютно лояльним під час кризи в питанні з орендою. Усі матеріально та духовно виснажені, тому ми пропонуємо зараз своїм клієнтам знижки до -50% та акції, які можуть хоча б якось потішити людей і зробити можливою покупку бажаного товару». Великі девелопери проявили свою гнучкість та мобільно відреагували на поточні виклики. Зміна трафіку відвідувачів та товарообігу орендарів відкинула їх на якийсь період назад. Втім, ця ситуація однозначно показала, хто може бути конкурентним на ринку та наскільки відвертою є комунікація із клієнтом», – каже вона.

 

Фото: Galnet

Схожі новини