регіональні новини
Написати нам
«Необхідні інвестиції для підвищення зарплати водіям», – експерт про вирішення транспортної проблеми у Львові
12 Вересень, 14:39
logo-black

«Необхідні інвестиції для підвищення зарплати водіям», – експерт про вирішення транспортної проблеми у Львові

Упродовж року у Львові значно побільшало комунального транспорту. У першу чергу мова йде про великі низькопідлогові сучасні автобуси «МАЗ» та «Електрон», закуплені у лізинг. Такої кількості якісного транспорту, як зараз, Львів не мав з початку незалежності України. Проте жителі і гості міста й надалі довго вичікують на автобусних зупинках, а маршрутки їздять переповненими.

70415041_432667217599914_6749767407490826240_n

Станом на зараз місто має 215 сучасних автобусів, які зійшли з конвеєру максимум 3 роки тому. І кілька десятків ЛАЗів та вживаних автобусів з Європи, закуплених до Євро 2012.  Водночас, як показує моніторинг системи Easyway, до якої у обов’язковому порядку підключені всі міські автобуси, випуск на лінію комунальним АТП великогабаритних автобусів не перевищує 150 одиниць. Це максимальна цифра у годину пік. Як правило, їх не більше, ніж 135.  Таким чином, місто має щонайменше 65 нових автобусів, які простоюють. Цієї кількості цілком вистачило б для закриття щонайменше 6 маршрутів, які теж потребують великогабаритного транспорту. Але цього не відбувається.

70289504_2370084956445416_3008396755717849088_n

Причина відома. Неодноразово представники ЛМР наголошували на тому, що місту бракує водіїв для нових автобусів. І самі пояснюють, чим це зумовлено.  Насамперед – через масовий виїзд кваліфікованих водіїв за кордон, за значно вищими зарплатами.

Виглядає так, що потужні інвестиції у комунальних перевізників, зокрема і за рахунок кредитних коштів, про які звітує мерія, себе не виправдовують.

LMN запитала голову ГО “Форум Львів і майбутнє” Ігоря Кузьмяка, як вийти з цієї ситуації.

69873312_2535458526685657_4682986310946783232_n

«Окрім закупівлі нових автобусів в лізинг або за позики ЄБРР, необхідні інвестиції для підвищення зарплатні водіям та створення їм належних умов праці. Інакше й далі матимемо дефіцит кадрів, – каже Ігор Кузьмак. –  Цього року місто планує придбати ще 100 великих низькопідлогових автобусів. В кредит, за гроші Європейського Інвестиційного банку та Європейського банку реконструкції та розвитку. З одного боку, це добра звістка, адже такі автобуси місту й справді необхідні. Але ж знову-таки – чи готове комунальне АТП забезпечити новий транспорт водіями? Адже, як бачимо, пройшло вже понад 9 місяців з моменту постачання останнього автобуса за  минулорічними тендерами, проте більше ніж четверта частина з них просто стоїть. Хотілося б вірити, що керівництво комунальної АТП найближчим часом закриє кадрове питання за рахунок набору нового персоналу і його відповідної мотивації. Однак наразі, як бачимо, проблема не вирішена.  І саме на неї варто звернути першочергову увагу».

Схожі новини