«Цифри вражають. Адже це лише офіційні дані. Тіньове та приховане фінансування виборчих кампаній іще більше, – коментує LMN політолог Олексій Роговик. – По-перше, багато кандидатів традиційно оплачують деякі послуги готівкою. Мова і про агітаторів, і консультантів, і доплати членам виборчих комісій та офіційним представникам, і про замовлення неофіційних соціологічних опитувань виборців. Команди деяких кандидатів займаються «чорними справами»: поширюють фейки про суперників, зривають політичну агітацію опонентів і так далі. Це теж коштує. Не гребують деякі прямим підкупом виборців чи авторитетних осіб задля агітації. Окрім того, «витрати» йдуть на технічних кандидатів, підкуп кандидатів-союзників.
По-друге, мова про «джинсу», тобто приховану оплачувану політичну рекламу у медіа. Часто замовні матеріали розміщуються за гроші у вигляді завуальованих статей чи новин. Окрему увагу варто звернути на тіньове фінансування мереж ботів у соціальних мережах та агітаційних сіток в Інтернеті.
По-третє, часто партії та кандидати використовують громадські організації, щоб приховати свої реальні витрати. На цих виборах ми вже бачили дочасну політичну рекламу, тобто розміщені білборди та іншу продукцію до реєстрації кандидатів і до реєстрації ними виборчих фондів. Це означає, що оплачувалась така реклама не з офіційних джерел, які буває складно прослідкувати».