“За кригу не платимо”: запрацювали нові правила маркування продуктів | Львівська мануфактура новин
Підтримати проект
регіональні новини
“За кригу не платимо”: запрацювали нові правила маркування продуктів
06 Серпня, 13:02

“За кригу не платимо”: запрацювали нові правила маркування продуктів

Від сьогодні, 6 серпня, в Україні починають діяти нові правила маркування харчової продукції, тому поступово будуть змінюватися етикетки товарів у магазинах. Про це повідомляє ТСН.

Раніше етикетка могла бути написана такими малими літерами, що її неможливо було прочитати, а інформація про продукт могла бути неповною. Відтепер таких проблем у покупців не має бути.

Основний принцип закону – інформація про харчовий продукт має бути точною, достовірною та зрозумілою для покупця. Навіть реклама харчів повинна бути правдивою.
Шрифт буде чітким, розбірливим і контрастним. Інформація про продукт має бути лише українською мовою. Переклад – за бажанням виробника. Так само виробники мають збільшити шрифт на упаковках, обрати для літер контрастний колір та прибрати усі картинки або інші графічні елементи, які заважають читати. Інгредієнти-алергени будуть виділені окремим шрифтом або кольором.

Якщо продукт не фасований у супермаркеті, наприклад, борошно, то склад має бути вказаний на мішку або на окремому стенді поруч.

Тепер за кригу на заморожених продуктах платити не доведеться, бо маса харчів, вкритих крижаною глазур’ю, буде вказуватися без урахування льоду.

Термін придатності буде називатися по-різному. Наприклад, з’явиться маркування “Краще спожити до…”. Це буде означати що продукт, наприклад – кава, ковбаса або сир – за правильного зберігання ще можуть бути вжиті без шкоди для здоров’я після цієї дати. А продукти, які зберігаються ще довше, наприклад – цукор, сіль, міцний алкоголь або жувальна гумка – можуть взагалі бути без терміну придатності. Це вирішує виробник.

На впровадження нових етикеток та правил виробники мають три роки.

Фото: shbarcelona

Відео