Жителі центральної частини Львова готові виходити на мітинг через реорганізацію паркувального процесу | Львівська мануфактура новин
Підтримати проект
регіональні новини
Жителі центральної частини Львова готові виходити на мітинг через реорганізацію паркувального процесу
26 Жовтня, 19:25
logo-black

Жителі центральної частини Львова готові виходити на мітинг через реорганізацію паркувального процесу

Раніше львів’яни, мешканці центральних вулиць містапаркували свої автівки безкоштовно. Але міська рада вже рік запроваджує платні паркомайданчики, за паркування на яких платити мають не лише мешканці інших вулиць чи міст, а й місцеві мешканці. До LMN звернувся Олег, мешканець вул. Вакарчука (стара Кіндрата Рилєєва), який вважає таку ситуацію проблемною.

У різних частинах м. Львова – починаючи від центра масово ставлять паркувальні майданчики, операторами яких є різні компанії, зокрема – ЛКП «Львівавтодор», ТзОВ «Еліт сервіс 100» і тд. Відповідно до зональності майданчика тарифи діють різні – 5, 8, 10, 15, 30, 40 гривень за годину. Проте для мешканців прибудинкових територій діє пільговий тариф, який навіть при оплаті багатьом водіям не дає можливості запаркуватись. Мешканці вулиць Вакарчука, Крушельницької, Глибока, Новий Світ, Японська, Єфремова, Бандери просять зробити їм комфортні умови.

«Ми – мешканці центральних вулиць Львова раніше ставили свої машини поруч або неподалік своїх будинків безкоштовно, а тепер мусимо платити кошти «Львівавтодору». Все ніби нічого, паркування має бути, але забули про один важливий момент – мешканців. Для нас створили нереально погані умови, починаючи від неможливості запаркуватись, бо зайняті всі місця до відсутності нормальних зон паркування. Ситуація виглядає наступним чином. Після того, як поставили парковку, треба купити абонемент (для мешканців він пільговий). За рік ціна складає 2800 грн. Але, наприклад на вул. Соломії Крушельницької, що неподалік парку ім. Івана Франка, парковка розташована по лівій стороні, протилежній від будинків. Так як будинки мешканців не прилягають до дороги, купити абонемент за пільговим тарифом вони не можуть. Натомість, поставивши автівку по правій стороні, водії вимушені платити штраф – 340 грн за порушення ПДР», — повідомив Олег.

Для мешканців прибудинкових територій не зробили відповідного радіуса парковки. Тобто якщо вони не встигли стати на місце біля будинку, то мусять їхати на іншу вулицю, де заплатять за паркування вдруге, та ще й не за пільговим тарифом.

«Я, як мешканець якщо не запаркуюсь на вулиці Глибокій, зможу стати на вул. Новий Світ. Тому що і там теж є паркомайданчик з пільговим тарифом. А от що робити мешканцям непарних вулиць? Також куди іде сплата за паркомісця невідомо. Автоматів для оплати у нас ще немає, оплачуємо по QR-коду на якийсь EasyPay гаманець. Зовні це виглядає як європейські стандарти, а в середині схоже на корупційні схеми. Ми не проти оплачувати паркування, якби були нормальні умови з можливістю запаркуватись. Але по факту ми купляємо можливість не отримати штраф від паркувального інспектора, а не бронь місця. Немає зон. Має бути хоча б 500 метрів радіуса цієї парковки. Ми хочемо, щоб нас почули. Мешканці дуже агресивно налаштовані», — каже місцевий мешканець.

Крім цього, згідно з правилами, паркомісце має мати певну ширину, яку «Львівавтодор» погоджує з поліцією згідно з Генпланом. Місця для водіїв з інвалідністю мають мати ширину 3.5 м та можливість проїзду не менше як 3 метри. Натомість на вулиці Вакарчука, за замірами місцевих мешканців, такі місця по факту мають 2.80 м, а проїзд 2.20 м. Таким чином число нелегальних паркомайданчиків шляхом сфальсифікованих даних збільшиться.

Натомість «Львівавтодор», що є власником паркомісцьвищезазначених 8-и вулиць сказав, що паркомісця є офіційними, переданими від ЛМР на конкурсній основі:

«Якщо ви мешкаєте на цій вулиці, це не означає, що ви там маєте безумовне право безкоштовно паркуватися, — ви можете лише розраховувати на знижку. Департамент міської мобільності та вуличної інфраструктури Львівської міської ради провів конкурс. Рішенням конкурсного комітету наше підприємство було визнане переможцем конкурсу по 16 лотам і отримало право користуватися земельнимиділянками, спеціально визначеними для забезпечення паркування транспортних засобів у місті Львові. Вартість оплати за пільговий абонемент для мешканців, які проживають у будинку, що є прилеглим до паркувального майданчика, які обслуговує ЛКП “Львівавтодор“: 1 місяць – 590грн (2,23грн/год), 3 місяці – 800грн (1,01грн/год), 6 місяців – 1400грн (0,88грн/год). Якщо ваш будинок не є прилеглим до паркувального майданчика, то стоянку автомобіля на паркувальному майданчику необхідно буде оплачувати на загальних підставах по тарифам визначеним для 1, 2, 3, 4 зони паркування», — відповів Андрій Підвірний, начальник одного з відділів Львівавтодору.

Найбільшими активістами виступили 2 райони, що знаходяться неподалік НУ «Львівська Політехніка» на вулицях – вул. Глибока, вул. Новий Світ, вул. Вакарчука, вул. Японська, вул. Бандери (стара Кіндрата Рилєєва) та вул.Єфремова, вул. Коновальця. Мешканці обʼєднуються у соціальних мережах та вже неодноразово збирають по 300 підписів для подачі в міську раду. Якщо їх не почують, вони готові вийти на мітинг.

User Image
Олена Лещенко
Відео