Зрозуміти сина чи доньку: психологиня розповіла про чотири типи дітей | Львівська мануфактура новин
Зрозуміти сина чи доньку: психологиня розповіла про чотири типи дітей
01 Червня, 17:34
logo-black

Зрозуміти сина чи доньку: психологиня розповіла про чотири типи дітей

Сьогодні, 1 червня, у світі відзначають Міжнародний День захисту дітей. В Україні цьому святу виповнюється 22 роки. Цей день є нагадуванням суспільству про те, що діти  мають права, які потрібно захищати.

Відома львівська психологиня Анна Замостна розповіла LMN, що усі діти від 2 до 16 років діляться на чотири типи. В одній сім’ї можуть бути діти різних типів. Тому до кожного сина чи доньки повинні знати свій підхід.

Перший тип дітей – чутливі.

«Вони пізнають світ через емоції. Такі діти вразливі. Від них часто можна почути: «У мене поганий день, бо мене не похвалила вчителька». Якщо ви скажете: «Чого ти переживаєш? То нічого страшного»,  дитина ще більше засмутиться: вчителька не похвалила, ще й мама чи тато не розуміє. Якщо такій дитини сумно, то посумуйте разом з нею. Якщо радісно – порадійте. Батьки мають приймати таку емоційність дитини. Коли дитина відчує це прийняття, то у неї само по собі прокидається бачення хороших сторін життя», – каже Анна Замостна.

Другий тип – активні діти.

«Вони – лідери по натурі, хочуть керувати, в тому числі й батьками. Інколи кажуть: лідерами не народжуються, ними стають. Оцей тип дітей такими народжуються, характер проявляють з пелюшок. Вони навіть плачуть по-іншому. Цю рису батькам не треба задавлювати, а приймати. Таким дітям не можна читати лекцій. Коли ми починаємо, у них включається: бла-бла-бла, говори собі – я тебе просто не чую. Для дитини це звук музики, – пояснює психологиня. – Таким дітям треба чітко ставити задачі: «Ти відповідальна за свій стіл, там треба прибрати», «Я залишаю вас, ти за головну». Не треба казати: «Йди вчити математику», а запитати: «Що ти зараз будеш робити: математику чи українську мову?»

Третій тип – реактивні діти.

«Вони дуже швидко переключають свою увагу. Тут вони малювали, тут писали, тут бігали. І нам треба це використовувати в своїх цілях. Кажемо: «Давай взуватися, бо виходимо з хати» і чуємо «Я не хочу», то треба швидко переключити увагу. Наприклад, «Я тобі зараз таке розкажу про пінгвінів в Африці». Для такої дитини треба багато занять: малювання, ліплення, бо одна справа їй швидко набридає», – каже Анна Замостна.

Четвертий тип – сприйнятливі (повільні) діти.

«З позиції батьків, це дуже зручні діти. Сидять собі в куточку, нікого не чіпають. Такій дитині треба сказати: «Дивися, через 15 хвилин ти закінчуєш бавитися, тоді ти йдеш їсти, тоді ми йдемо на гурток». Коли ви скажете: «Бігом поїсти, бігом на гурток», ви її вибиваєте з ритму. Буває, що мама швидка, а дитина повільна, тоді мама каже: «Ти якась загальмована». Це не так. Просто діти такого типу живуть у своєму ритмі. Треба створити їм певний режим дня та певні ритуали: чистимо зубчики – розстеляємо ліжечко – читаємо книжечку – одягаємо піжамку і лягаємо спати. Тоді для дитини не буде стресу», – каже фахівець.

Анна Замостна наголошує, що завдання батьків – доповнити своїх дітей. Чутливих треба навчити бути активними. Лідера треба навчити бути чутливим, зважати на інших людей. Для того батьки, насамперед, мають зрозуміти свою дитину.

Фото: з відкритих інтернет-джерел

 

 

Відео