Для мене НУШ (саме на початковій ланці) – це найкраще реалізована освітня реформа, бо тут застосовано принципово інший підхід до освіти дітей. У такій школі учнів вчать критично мислити, висловлювати власну думку та приймати рішення, культивують соціальні цінності, а діяльнісний підхід дозволяє побачити результат своєї навченості у практичній площині. Принцип дитиноцентризму в НУШ дозволяє виховувати і навчати особистість, яка розуміє цінність власного розуму, талантів та готова до самореалізації без страху невдач і з низьким рівнем соціальних упереджень, чого нам з Вами , тим котрі народжені в 80-90 х роках, дуже бракувало.
Нас у початковій школі вчили працювати шаблонно, говорити з дозволу вчителя, виконувати настанови без обговорень. Діти НУШ більш відкриті до комунікації, відважніші, рішучіші, з ширшим світоглядом, не бояться зробити помилку, а це важливі життєві якості.
Сучасним дітям важче сприймати інформацію на слух, тут ,напевне, не обійшлося без впливу гаджетів, які формують мимовільну увагу, подразнюють нервову систему дітей. Особливі проблеми є з математики. Цей предмет формує важливі компетентності, навички критичного мислення, співпраці, здатності оцінювати інформацію. Що стосується предметів гуманітарного спрямування, то діти мають навички творчої діяльності, вміння швидко віднайти інформацію і її використати. Діти більш практичні, комунікабельні. Забезпеченість НУШ у 1-4 класах мультимедійним обладнанням дозволяє робити акцент на зоровому сприйнятті навчального матеріалу.
Переваги НУШ
- Автономія вчителя. Концепція НУШ передбачає велику свободу у виборі методів, прийомів та засобів навчання та виховання
- Сучасний підхід до навчання. Реформа сприяє впровадженню сучасних педагогічних методів, що сприяють кращому розумінню матеріалу і розвитку навичок, необхідних у сучасному світі
- Учні здобувають не тільки знання, а й вміння практично застосовувати їх в повсякденному житті
- Ранкові зустрічі. Діти в захваті від них, вони спрямовані на розвиток співпраці, допомагають працювати в команді, мають гарний емоційний вплив на дітей
- Розвиток критичного мислення, що є важливим навичкою у сучасному інформаційному суспільстві
Недоліки
- Проблема з недофінансуванням освіти
- Невмотивований вчитель (низька зарплата)
Зовсім інший підхід до освіти дітей. Діти вчаться мислити практично, вміють висловлювати свої думки, виховувати соціальні цінності. Коли правильно побудований навчальний процес, дітям комфортно вчитися і застосовувати отримані уміння у житті. Діти вчаться отримувати не готові знання, а виховується вміння їх здобувати. Дає вчителю свободу у виборі програм, дає можливість створювати свої, дає автономію у діяльності вчителя.
Батьки мають пам’ятати чарівні миті свого шкільного життя і так налаштовувати свою дитину , що школа – це не покарання, примус, місце, де тебе залишать після уроків, якщо не справлятимешся, а – це продовження цікавого дитинства з новими друзями, цікавими заняттями, можливістю здобувати знання.
Щоб кожен день не перетворювався на каламбур, вартує за два – три тижні до початку навчального року чітко дотримуватися режиму дня, сну і відпочинку, дозволити дитинці потренуватися збирати портфель, організувати вдома «робоче місце школяра».
Поговоріть з дитиною про укриття, про те, що там безпечно, щоб дитина не стресувала при сигналі «Повітряна тривога».
Під час адаптаційного періоду в школі дітки можуть проявляти агресію, роздратування, гіперактивність або загальмованість. Це нормально, адже дитина кардинально змінює спосіб життя, тому батькам вартує обговорювати з дитинкою такі ситуації і скеровувати її в правильний бік.
Також варто навчити дитину говорити про свої почуття і переживання, націлити на суспільну взаємодію в колективі (класі),що дасть можливість запобігти замкнутості і відстороненості дитини від однолітків.
Не сваріть дитину – дайте право на помилку, не перенавантажуйте гуртками і додатковими заняттями з перших днів навчання, щоб не перевтомити і не демотивувати маленького школяра.
Не ставте завищених вимог до дитини з перших днів навчання, не критикуйте, а підтримуйте, створюйте маленькі «ситуації успіху», хваліть дитину, виховуйте жагу до пізнання нового, дотримуйтесь рекомендації вчителя.
І пам’ятайте, що дитина, яку люблять і підтримують, обов’язково стане дорослою людиною, яка здатна любити і ділитися з оточуючими своїми надбаннями.