Віталій Надашкевич: “Дармовий сир лише в пастці” | Львівська мануфактура новин
Підтримати проект
регіональні новини
Віталій Надашкевич: “Дармовий сир лише в пастці”
01 Лютого, 16:17

Віталій Надашкевич: “Дармовий сир лише в пастці”

Вже чимало львів’ян потрапили в досить неприємну історію: на вулиці до них підходив елегантно одягнутий незнайомець, починав розмову і за кілька хвилин отримував від них гроші в обмін на свій “товар”. Торговий агент дійсно майстерно розхвалив свою пропозицію, але невдовзі, 5-10 хвилин побувши на одинці, горе-клієнт розчарується в покупці, яку здійснив проти своєї волі. Власне, його волю торговий агент зламав застосовуючи прийоми НЛП – нейролінгвістичного програмування, яке ще називають “гіпнозом при свідомості”.  Поняття НЛП є досить широким, його методи застосовуються навіть для власного самовдосконалення, проте у вуличних продажах зміст НЛП простий: агент застосовує щодо клієнта-жертви ряд відточених трюків, його фрази, інтонації, міміка та жестикуляція – усе, що може сприйматися, як щире, насправді являється елементом технології. Мета цієї технології – вплинути на людину, програмувати її відповіді, реакцію і зрештою заставити здійснити покупку.

Таким методом можуть нав’язувати сумнівні фінансові послуги, участь у дисконтних мережах, вступ до MLM­-структур та інше. У Львові особливо часто в такий спосіб втискають перехожим ваучери на підключення стільникового зв’язку. Пропоную розглянути стандартний випадок неетичного продажу  з використанням методів НЛП.

На людній вулиці до Вас підходить респектабельний молодий чоловік у діловому костюмі та з папкою в руках. Ввічливо привітавшись він просить виділити йому кілька хвилин, або ж одразу питає:

“Послугами стільникового зв’язку користуєтеся?”.

В наш високотехнологічний час Ви, напевно, дасте стверджувальну відповідь. “Який у Вас оператор?” – питає агент, а на Вашу відповідь, якою вона не була б, вимовляє чарівне слово “чудово!”. Це слово має в контексті надзвичайно сильну дію – якщо до нього Ви були трошки насторожені, то, почувши “чудово!”, Ви розслабляєтеся, у Вас складається враження, що співрозмовник є представником саме Вашого оператора і зараз повідомить хорошу новину.

Отримавши першу перемогу, агент переходить в наступ і описує, яка унікальна, надзвичайно вигідна пропозиція, мало хто зможе з неї скористатися, але Ви – в числі щасливчиків… При цьому він нічого не говорить про те, від кого саме йде ця пропозиція, отож Ви й далі думаєте, що маєте справу з представником компанії, яку нещодавно самі ж і назвали.

Швидко настає кульмінація, адже Ви не маєте права опам’ятатися, обдумати ситуацію – агент прагне “взяти Вас з першого приступу”. Для цього він застосовує метод “Три ТАК”: три рази погодьтесь свідомо, а на четвертий вийде вже автоматично.”У сучасному світі важко жити без стільникового зв’язку?”,”Думаю, Ви би хотіли більше спілкуватися з близькими?”,”Ви хочете отримати більші можливості за менші кошти?”. Після Вашого третього “так”, четверте питання: “Хочете отримати наш ваучер і користуватися усіма перевагами?”. Або ж ще більш нахабне: “У Вас є родина, друзі, коханий/кохана. Скільки ваучерів Ви потребуєте?”. Зауважте: досі про гроші ані слова! Припустимо, Ви хочете ваучери для себе, бабусі і ще когось. Миттєво три папірчики вже у ваших руках, а агент просить надати контактну інформацію та розписатись в бланку: “Щоб мати можливість повідомляти Вас про найсвіжіші акції і надавати клієнтську підтримку – пояснює він, і раптом додає, – з вас 90 гривень.”

За попередні кілька хвилин агент ввійшов у Вашу довіру, “товар” у руках, Ви вже підписалися в списку клієнтів, Ви думаєте навіть, що можливо співрозмовник і говорив, щось про ціну, то Ви самі захопилися пропозицією і пропустили повз вуха… Досконало зімітовано всю операцію купівлі-продажу, Вам лишається лише заплатити, відмовитися вже якось не личить, та ще й не хочеться засмутити таку приємну людину. А якщо агент побачить, що Ви сумніваєтеся, то дійсно почне кривитися, усіляко демонструвати обурення тим, що це Ви “морочили йому голову”, а тепер не хочете платити. Уявляєте, цей агент сам зачепив Вас, силоміць всунув “товар” в руки, а тепер ще й удає що Ви йому винні. Абсурд! Однак в реальній ситуації, під його впливом, Ви і самі у це вірите, тому дістаєте гроші і розплачуєтеся.

Вже невдовзі може вияснитися, що заплачених кількох десятків гривень не достатньо – Ви купили не сам “товар”, а лише право на його придбання. А тепер ідіть у офіс вже з кількома сотнями.  І це ще не кінець, підводних каменів може бути безліч. Наприклад Вам запропонували відкрити рахунок для платежів в мережі Інтернет. За 20 грн. Ви купуєте ваучер, потім для активізації Вам слід внести мінімальну суму в 300 грн. І за це, о щастя, нарахують ще 300 бонусних – в сумі отримаєте 600 грн. Ніби вигідно, але поцікавившись тарифами за операції Ви виясните, що таких високих в жодній іншій платіжній системі нема. Подібне може бути і зі стільниковим зв’язком: платите 500 грн., отримуєте тисячу на рахунок, але хвилина розмови коштує 5 грн.

Багато раз “мав приємність” спілкуватися з такими НЛП-майстрами. Думаю, що не піддався їм, лише тому, що був попереджений вже ошуканими знайомими. Оптимально захиститися від впливу агента можна фразою “Вибачте, поспішаю”. Якщо ж хочете ближче познайомитися з методами вуличного НЛП, для вас кілька порад: знайте, що агент невідвертий з Вами, розглядає Вас, як жертву. Виясніть кого він представляє, чи має при собі відповідні документи (довіреність), адже це може бути і звичайний шахрай, що надрукував свої ваучери на кольоровому принтері.  Не слухайте пустих вихвалянь, розпитуйте про всі деталі, отриману інформацію проаналізуйте вдома. Будьте готові, що задаючи питання ви рознервуєте агента – він до них не готовий, може стати грубим, розвернутися і піти геть. Не хвилюйтеся, бо це ваша перемога.

І найосновніше, що відноситься не лише до вуличної торгівлі: не приймайте швидких рішень керованих нав’язаними емоціями, власне на них і розраховує агент роблячи ілюзію “халяви”, за яку споживач готовий віддати останні гроші. Агент це добре пам’ятає. Ви ж пам’ятайте: дармовий сир лише у пастці.

  • 0
  • 1242
Схожі публікації