Проїзд у приміських поїздах подорожчав майже наполовину
Леся Гаврилюк
З 18 травня суттєво зросла вартість проїзду у приміських поїздах на Львівщині, а також в сусідніх областях – Івано-Франківській, Рівненській, Чернівецькій та Закарпатській. Як і раніше, ціна залежить від відстані. При чому що довша відстань, то більше подорожчання: від 33 до 47%.
Вартість проїзду – повний квиток:
Відстань, км | Вартість | Попередня |
1-10км | 11.00 | 8.00 |
11-20км | 13.00 | 8.00 |
21-30км | 18.00 | 11.00 |
31-40км | 20.00 | 12.00 |
41-50км | 25.00 | 16.00 |
51-60км | 27.00 | 16.00 |
61-70км | 32.00 | 20.00 |
71-80км | 34.00 | 20.00 |
81-90км | 40.00 | 25.00 |
91-100км | 42.00 | 25.00 |
101-110км | 45.00 | 25.00 |
111-120км | 50.00 | 30.50 |
121-130км | 53.00 | 30.50 |
131-140км | 57.00 | 30.50 |
141-150км | 60.00 | 35.50 |
151-160км | 63.00 | 35.50 |
161-170км | 65.00 | 35.50 |
171-180км | 67.00 | 40.00 |
181-190км | 72.00 | 40.00 |
191-200км | 74.00 | 40.00 |
201-210км | 77.00 | 45.00 |
211-220км | 81.00 | 45.00 |
221-230км | 84.00 | 45.00 |
Вартість проїзду – студентський квиток:
Відстань, км | Вартість |
1-10км | 5.51 |
11-20км | 6.50 |
21-30км | 9.00 |
31-40км | 9.99 |
41-50км | 12.51 |
51-60км | 13.51 |
61-70км | 16.00 |
71-80км | 17.00 |
81-90км | 20.01 |
91-100км | 21.01 |
101-110км | 22.51 |
111-120км | 25.00 |
121-130км | 26.51 |
131-140км | 28.50 |
141-150км | 30.00 |
151-160км | 31.50 |
161-170км | 32.50 |
171-180км | 33.50 |
181-190км | 36.00 |
191-200км | 37.00 |
201-210км | 38.50 |
211-220км | 40.50 |
221-230км | 42.01 |
«Необхідність підвищення тарифів спричинена збитковістю приміських пасажирських перевезень, яка зумовлена значною різницею між рівнем тарифів та реальною собівартістю перевезень, яка постійно зростає – через збільшення витрат на матеріали і запчастини для ремонту та експлуатації рухомого складу, паливно-мастильні матеріали, а також недоотримання компенсаційних виплат за пільгові перевезення пасажирів із місцевих бюджетів, – повідомили LMN у прес-службі Львівської залізниці. – Варто зазначити, що вартість проїзду залізничним транспортом залишається суттєво нижчою, ніж у громадському автотранспорті. Наприклад, квиток на поїзд зі Львова до Самбора вартує 34 гривень, тоді як подорож автобусом у цьому сполученні нині коштує понад 60 гривень”.
Сума збитків залізниці, за підсумками минулого року, сягнула понад 1 млрд. 290 млн. грн. Відсоток покриття витрат доходами становить лише 6,88%.
“Щодня їжджу електричкою на роботу до Львова, – розказує LMN жителька села Родатичі Городоцького району пані Марія. – У нас в селі каси нема, то купую квиток в провідників, які ходять по електричці. Чесно кажучи, роблю як всі: купую найдешевший квиток – той, що тепер коштує 11 гривень. Провідники розуміють, що насправді їду далі і мала би платити більше. Але махають рукою. Деколи можна навіть 5 гривень дати. Вони тоді квитка не дають, а гроші собі беруть”.
“Я готовий платити більше, – додає житель Мостиськ Ігор Бардин. – Електричкою мені вигідно їздити, бо живу недалеко станції. Та й поїзд їде до Львова на Привокзальну, а не тільки на кінець Городоцької, як автобуси. Але хай залізничники не знущаються над людьми. От в понеділок, зразу після подорожчання, пустили 8 вагонів. А перед тим їздило шість, а то й чотири. То не їзда була, а душогубка”.
Чоловік купує квиток в касі. Теж зізнається, що оплачує проїзд не повністю, а лише за дві зони.
“Бо то нечесно виходить. Каси в напрямку до Львова є хіба ще в Судовій Вишні і Городку. Всі, хто сідають на інших зупинках, квитків просто не можуть купити. А у вагоні дають пару гривень провіднику. На мою думку, послуги залізниці будуть доти збиткові, поки на всіх станціях не поставлять бодай якісь кіоски з квитками. А по вагонах ходитимуть не провідники, а контролери-ревізори”.
Найближчим часом наші менеджери дадуть відповідь