регіональні новини
Написати нам
08 Лютий, 10:49

Сергій Бабак: «Я можу прогнати приватних перевізників хоч завтра, але на їхнє місце ніхто не прийде»

Марта Занюк

Тиждень тому у Львові підвищили вартість проїзду у маршрутках – з 5-ти гривень до 7-ми. Пасажири досі обурюються – висловлюють незадоволення у соцмережах, конфліктують з водіями. Говоримо про це із заступником міського голови з питань житлово-комунального підприємства Сергієм Бабаком.

Чому людей пенсійного віку відтепер возять безкоштовно, а для інших підвищили ціну?

– 20 січня 2018 року приватні перевізники відмовилися возити пенсіонерів безкоштовно, проте комунальне підприємство АТП-1 як возило їх, так і возить. Ми домовилися з перевізниками, щоб вони відновили перевезення цієї категорії. І це ніяк не пов`язно зі зміною тарифу. Просто пенсіонерам так буде зручніше, якщо вони їдуть з пересадками. Я не знаю, з чиїх подач запускають дурню, що це взаємопов`язано.

Місто компенсує перевізникам за ці перевезення. Торік виділили 37 мільйонів гривень, цього року – 61 мільйон 313 тисяч. Тому це все спекуляція і популізм.

Тобто якби ви не домовилися з перевізниками про безкоштовний проїзд для пенсіонерів, тариф все одно б зріс?

– Звичайно. Все дорожчає: паливо, електроенергія, газ, вартість запчастин, мінімальна зарплата. Тому запитання до усіх: чому проїзд має бути незмінним?

Ще у вересні визначили економічно обґрунтований тариф – 8 гривень 21 копійка. Згідно з законодавством, орган місцевого самоврядування має встановити тариф на рівні економічно обґрунтованого. Якщо ж встановлює менше, то має цю різницю компенсувати перевізникам. Так само, як доплачувати за пільгові перевезення. Перевізники вимагали 8-9 гривень. Ми ж зробили 7 гривень і заклали кошти з бюджету на відшкодовування.

Знайомі перевізники кажуть, що цих грошей від мерії не бачать.

– Перевізники хочуть працювати тільки в годину пік, вранці не виходять, після 21.00-22.00 їх майже нема. В мене до них дуже багато претензій, тому хай обмежать свої апетити щодо відшкодування, інакше буде ще менше. Гроші треба заробляти.

Як розподіляють кошти на компенсацію?

– Є заміри, скільки виходів на маршрути здійснюють водії, де скільки пенсіонерів і пільговиків їздить. Це все обліковується. З тих грошей, які виділяють, основна сума йде комунальному АТП, оскільки воно перевозить найбільшу масу пасажирів. Наш один великий МАЗ чи «Електрон» бере 120 пасажирів, а «Богдани» перевізників – максимум 30.

Все ж водії інколи неадекватно ставляться до пенсіонерів, школярів, пільговиків, які їздять безкоштовно. Чому так?

– Ну, це людський фактор і різні нюанси. Деякі пенсіонери виглядають молодшими на свій вік, тому в них просять показати посвідчення. А ще є дуже багато підроблених документів, і вже був випадок, коли водій затримав людину, яка махала фальшивим посвідченням. Водій це побачив, попросив пасажирів вийти і з цією людиною вже поїхав в АТП, де й викликали поліцію.

Тому треба показувати посвідчення, учнівський. Якщо з ними все добре, ніхто у проїзді не відмовить.

Декілька років тому у Львові пенсіонери могли їздити безкоштовно увесь день, крім у час пік. Чому ця система вже не діє?

– Це гарна ідея. У деяких містах працює, вона була і в нашому місті. Але усі ці «активісти» звернулися до суду через якісь формальні неточності. Суд виніс рішення, щоб відмінити таке, для нас це вже неможливо.

Люди скаржаться на подерті крісла у салонах, дірки та холод. Чи плануєте покращити умови?

– Ми придбали 150 нових великих автобусів. З них 97 вже на маршрутах, 50 стоять в парку, бо підбираємо водіїв. За рік ми суттєво покращили якість і комфорт перевезень. У 2019-му теж випустимо на маршрут багато нових автобусів, електротранспорту.

І якщо комунальний транспорт раніше займав 30% на ринку перевезень, то зараз маємо більше 50%. Згодом вийдемо на 60-70%. І це буде суттєве покращення, бо на приватників надії я не маю.

В ідеалі хочу, щоб старих маршруток не було взагалі. Перевізники або будуть підійматися на високий рівень, або втратять ринок. З часом ми прийдемо до моделі Польщі, коли 80% займає комунальний транспорт, а 20% – приватний.

Чому водії не продають паперові квитки? Нещодавно була ситуація, коли пасажир попросив квиток і шофер кинув йому цілу пачку.

– За день перевізники проводять десятки тисяч операцій – беруть гроші за проїзд, віддають решту, слідкують, щоб всі заплатили. І якщо на 20 тисяч таких операцій один водій «псіханув» і всі роздувають проблему, то це спекуляція. Але при цьому я попереджав на нарадах, щоб нарешті навели порядок і провели роботу з квитками.

Коли впровадять електронний квиток?

– У планах – наприкінці цього року або на початку наступного.

Львів`яни скаржаться, що на маршрутах поменшало автобусів.

– Так, приватних поменшало. Вони не виконують свої обов’язки. Всі кажуть: «Проведіть конкурс, хай прийдуть інші». Ми оголосили конкурс. На ряд маршрутів не подався ніхто. Я можу їх прогнати хоч завтра, але на їхнє місце ніхто не прийде.

Які умови роботи водіїв?

Нормальні. 8-годинний робочий день, повний соціальний пакет. Зарплата 7 тисяч гривень, може бути й більше.

Які ціни на проїзд у інших містах?

У Києві – 8 гривень, у Чернігові – 6, в Харкові система диференційована – від 4 до 10, Рівне – 6, Херсон – 6, Одеса – 7, Тернопіль – 6.

Декілька тижнів тому Мінрегіонбуд оприлюднив цікаві цифри. Торік українські міста придбали 259 нових автобусів, з них 150 – це Львів. Такого темпу покращення перевезення, як у Львові, немає в жодному місті України. За 4-5 років у нас буде тільки сучасний транспорт. Для водіїв комунального підприємства хочемо ще зробити уніформу, щоб гарно виглядали.

 

Фото: Гал-Інфо

  • 0
  • 630
Схожі інтерв'ю