Як стареньке “Рено” надихнуло відкрити музей: історія колекціонера ретро техніки Остапа Бойка
У Городку на Львівщині вже декілька років діє музей ретро техніки, який започаткував львів’янин Остап Бойко. Він свого часу відкрив перший в Україні музей мотоциклів у Львові, здійснивши свою давню мрію. Понад півсотні раритетних мотоциклів, моторолерів, мопедів, мотовелосипедів було там представлено. А в 2017 році Остап Бойко започаткував музей ретро техніки в Городку. Свою колекцію краянин збирав роками. Майбутні експонати викуповував у власників і навіть знаходив на звалищах.
LNM дізналася в пана Остапа, як знайшов свій перший ретро автомобіль, за якими критеріями підбирає експонати та які подальші плани щодо розвитку музею.
“Моя ідея і бажання переросло з іншого захоплення. Я є учасником авто-фан-клубу «ЗАЗ-Козак». Колись ми каталися по горах на джипах, де я відчув правильне відношення до техніки і поїздок, тому на автомобілях хотілося їздити. Одного разу в Чорногорії побачив автомобіль Renault 4. Він мені сподобався своєю багатофункціональністю. Тамна ній возили різні товари, овочі та фрукти. Коли приїхав у Львів виникло бажання таку машину мати і саме тоді в Ужгороді її продавали. Це був 2010-й чи 2011-й рік. Я поїхав і купив її. З цього все і почалося”,- розповідає колекціонер.
За словами пана Остапа, колекція почала збільшуватися не одразу. Спочатку була одна машина і її було достатньо. Завдяки авто-фан-клубу «ЗАЗ-Козак», який організував поїздки, машини були представлені на фестивалях у Словаччині, Угорщині, Румунії.
“Цікаво те, що спочатку колекціонувати почав саме не машини, а мотоцикли, бо тоді з’явилася масова тенденція, коли техніку з України вивозили. Просто, щоб зберегти їх, я почав по одному екземпляру збирати. Приблизно в 2013-му році у Львові на вулиці Замарстинівській відкрив ретро-мото музей. Згодом виявилося, що він став свого роду першим в Україні. Ці мотоцикли накопичувалися. Згодом я перебрався в Городок”, – згадує чоловік.
Зайшовши на територію музею, просто очі розбігаються від побаченого, адже там представлені пів сотні авто й усі вони є вихідцями з минулого століття. До прикладу,«Запорожець», червоний «Москвич» та польська «Ниса»,старенька «Волга»-кабріолет, «Рено», «Опель» та німецький «Трабант». Кожна із цих раритетних машин має власну історію. Проте, авто є далеко не єдиними експонатами музею. Крім цього там представлені більше 50 видів мотоциклів та велосипедів. Всі вони переважно є радянськими моделями, проте також представлені «залізні конячки» родом з Польщі, Німеччини, Італії, Франції, Латвії та інших країн.
“Машини шукаю вже відреставровані, проте критеріїв вибору у мене немає, головне техніку врятувати. Зазвичай, щось пропонують, щось спадає на думку, або просто випадково десь побачив. До прикладу, Opel Kadett70-х років, якщо він тобі подобається, то ти будеш шукати в будь-якому вигляді. Моя найулюбленіша машина це Renault 4, з якої, як я вже говорив, все почалося. Язакохався в неї, адже вона маленька, надійна і дуже культова по цілому світу. А найдорожчою в моїй колекції є ГАЗ-М-20 «Побєда», яку я купив вже відновлену. Приблизно зараз вона коштує 3-3,5 тисяч доларів”, – каже пан Остап.
Нещодавно, 22 вересня на території музею у Городку відбулася виставка до першого дня народження авто-фан клубу «Old School Chicles», де прихильники ретро техніки мали можливість ознайомитися з великою кількість старовинних експонатів, взяти участь в призовому турнірі, конкурсах, пригоститися смаколиками та просто весело провести вихідний.
“Я не є в їхньому клубі, але для них двері завжди відкриті і я допоможу чим треба. В хлопців є мета – задоволення культурних та інформаційних потреб населення. Вони хочуть, щоб люди, котрі мають такі старенькі машини,знали, що належать до якоїсь спільноти. Валентин та Володя – це величезні енерджайзери, які віддали величезні кошти, щоб організувати цю подію, і які мають внутрішнє бажання щось робити. Наразі в їхньому клубі є 222 людини. На маю думку, зараз не той час, щоб відкривати музеї, але цією подією ми хотіли хоча би показати, що колекція є і хочу, щоб музей надалі функціонував в Городку”, – розповідає пан Остап.
Захід відвідали близько 200 людей. Його планували провести, як внутрішній і зібратися своїми, тому розраховували місця на 30 автомобілів, а приїхало 60.
“Напевно люди вже засумувати за такими подіями. Тішить що їм це потрібно і в такий простий спосіб ми дали можливість зустрітися. В планах на майбутнє в мене є допрацювати 30% території музею і тоді активно можна приймали гостей на екскурсії”, – додає Остап Бойко.
LMN також побувала на заході та, поспілкувавшись з гостями, дізналася, які враження від побаченого та звідки почули про подію.
«Я є учасником цього клубу, також займаюся відновленням машини, сьогодні приїхав не на ній. Атмосфера тут дуже класна, дружня. В повсякденному житті бракує таких подій, можна трохи відпочити, поговорити з цікавими людьми та дізнатися щось нове про автомобілі», – каже учасник авто-фан клубу Old School Chicles пан Андрій.
«Атмосфера тут – супер! Насправді я мріяв про щось схоже уже дуже-дуже давно. Ще до того як потрапив у Львів, я просто кайфував від такого технічного двіжу, пов’язаного з ретро-технікою. Мені дуже пощастило дізнатися про подію, тому що викладав якісь малюнки машин у себе в інстаграмі, а потім знайомий фотограф написав, що буде такий захід. От власне я і тут. Мені виставка дуже подобається. Уже з’являються нові знайомства, а машинами я надихаюся і змальовую», – говорить відвідувач пан Михайло.
“Ця виставка- це справжній подих минулого! Колекція машин вражає, кожен автомобіль має свою унікальну історію і це відчувається. Атмосфера дуже дружня, всі відвідувачі об’єдналися навколо любові до ретро техніки. Це чудовий спосіб провести вихідний і зануритися в історію автомобільної культури. Хочеться побільше таких подій у наш час”, – додає відвідувачка пані Лілія.
Найближчим часом наші менеджери дадуть відповідь