«Це не просто кава, це пам’ять»: у Городку розвивають крафтове виробництво в пам’ять про загиблого Героя
Бренд «Галицький Вендінг», який сьогодні відомий своїм крафтовим виробництвом кави, заснував військовий герой Антон Косенко. Він загинув у 2023 році біля Бахмута, у селі Хромове, але його справа живе далі. Сестра Ольга Борис та дружина Олена Косенко продовжують розвивати справу у пам’ять про Антона, популяризуючи місто Городок та створюючи унікальні кавові продукти. У розмові з «Львівською мануфактурою новин» вони розповіли, як народилася історія бренду, як зберігають пам’ять про загиблого брата і чоловіка та що надихає їх рухатися вперед сьогодні.
Історія бренду «Галицький Вендінг» розпочалася у 2012 році. Тоді Антон працював на основній роботі, але прагнув додаткового заробітку та придбав свій перший вендінговий кавовий апарат. Поступово справа розросталася: збільшувався попит, залучалися не лише кавові, а й снекові апарати. Згодом розширився і сегмент HoReCa: Антон почав встановлювати кавове обладнання на торгові точки, магазини, бари та ресторани.
«Якщо говорити загалом, Олена, як дружина, і я, як сестра, завжди допомагали, адже роботи було багато. Приблизно з 2018 року з’явилися компанії, де встановлювались групи апаратів, і обороти настільки зросли, що виникла потреба в людині, яка б вела документацію, податки та платежі. Саме тоді я офіційно приєдналася до роботи», — розповідає сестра Ольга Борис.
У процесі роботи з вендінгом вони дійшли висновку, що можуть самостійно обсмажувати каву для власних потреб, замість закупівлі у сторонніх постачальників. У 2021 році Ольга та Олена придбали перший ростер і почали процес обсмаження на власному невеликому виробництві.
«Пройшов час, і ми зрозуміли, що хочемо зробити акцент на розвиток і популяризацію нашого міста. Так народилася ідея створення бренду „Городоцька Кава“, який швидко здобув популярність серед поціновувачів якісного напою», — каже Олена.
Кожна пачка кави від — результат багатоступеневого процесу. За словами Ольги, обсмажити зерна здається легко, але це трудомісткий процес з великою кількістю нюансів.
«Важливо, щоб зерно було свіжим — це впливає на кінцевий смак. Ми ретельно відбираємо найкращі сорти зеленої кави у співпраці з провідними трейдерами України. Завдяки цьому кава виходить ароматною, смачною та свіжою. Ми, як крафтове виробництво, обсмажуємо невеликими партіями — у нас немає річних запасів. Кава завжди свіжообсмажена та свіжозмелена», — каже Ольга.
Окремий напрямок — ароматизовані кави, які користуються особливою популярністю серед клієнтів.
«Ми багато експериментували з ароматизованими кавами. Хоч певні види представлені в Україні, насправді є над чим працювати — дуже багато варіантів, і людям подобається різноманіття. Постійно тестуємо нові рецепти та оновлюємо смаки. На сьогодні у нас найбільша кількість ароматизованих кав — 21 вид, і ми не збираємося зупинятися», — сміється Олена.
Крім класичних сортів, команда «Городоцької Кави» розробляє авторські бленди, серед яких: «Легенда Городка», «Серце Короля», «Golden Blend» — унікальні смаки, створені з любов’ю до справи і до рідного міста. Також є кавa «SCORPIO», присвячена засновнику Антону Косенку.
«Ми з Оленою хотіли створити пам’ятну річ. Кава „SCORPIO“ має символічне значення: Антон мав татуювання зі скорпіоном і за знаком зодіаку був скорпіоном. Ми завжди жартували, що він був „справжнім Скорпіоном“ — надзвичайно сильною і сміливою людиною, генератором ідей. Саме така ця кава і є — міцна, бадьоряча, з незвичним післясмаком рому», — говорить сестра.
Наразі продукцію продають невеликими партіями, оскільки потужності не дозволяють виходити на великі мережі, але у планах — поступове розширення.
«Локально ми знаходимося у Городку — тут і виробництво, і магазин, і склад. Наша кава вже представлена у багатьох магазинах, також почали співпрацювати з центральними сувенірними крамницями Львова, маємо гуртові замовлення на різні підприємства. Клієнти знають, де купувати нашу продукцію. На даний момент нової торгової точки не потрібно, але в майбутньому це може змінитися», — додає Ольга Борис.
Ольга та Олена активно беруть участь у ярмарках локальних і крафтових виробництв Львівської агломерації, які об’єднують десятки підприємств із прилеглих громад.
«Це надзвичайно важливо. Такі ярмарки потрібно організовувати і розвивати. Вони дають можливість крафтовим виробникам громади ближче познайомити людей зі своїм продуктом і розповісти про себе. Після кожної ярмарки до нас приходять нові клієнти, зокрема гуртові. Наша кава — ручна робота, завжди якісна, невеликими, лімітованими партіями. Це зовсім не те, що у мас-маркетах — запах і смак говорять самі за себе», — наголошує Олена.
Підприємство не зупиняється на досягнутому і продовжує створювати нові види городоцької кави, щоб мешканці Городка могли розпочати день із горнятка ароматної кави або подарувати її гостям як частинку місцевої культури.
Найближчим часом наші менеджери дадуть відповідь